Hvor står du…? Hvilken planet er du på vei til?

Fra: Lytt Litt
Sendt: 7. desember 2017 12:31
Til: ContactRense@earthlink.net
Emne: From the liver – about science fiction and more

Hi, Jeff Rense
 ´
Here I have used one of your videos, the recent one with David Icke, because I think it fits in. If you don´t allow that, let me know.
 ´
In this blogpost I have written about something that I know Texe Marrs does not believe in. He thinks our souls go straight up to Heaven the minute we die, but the Bible says something else. I think I wrote to him about my view once, at least I know I did to you.
 ´
I am sorry that I don´t have the energy to translate this for you now, if you were interested, but if you are and know a Dane, Swede or Norwegian, or maybe are a user of the miserable Googe (translator) you may find out. What I am trying to explain is that I believe what the VT-articles states may be true, even though it may very well just be “science fiction”, it still has elements that I can confirm many places in the Bible.
 ´
The only difference is that people may believe, and the evil “extra terrestial” beings in space (surrounding us, within our “atmosphere” and beyond), may claim that they will escape and go to another planet when they have ruined this one, but what I forgot to paste in – and will – is the scripture about the “scroll”, that this Earth and its “universe” will one day disappear, and then a new one will come down, where the bride (the church) will get her bridegroom, Jesus, living in a heavenly city, where there is no sun, but God is its light.
 ´
Have a nice day.
 ´
 From the liver (just playing with words, can´t even remember what leverage means…
 ´

FRA LEVRA (lever-age)

 

Hei, hvem enn du er

Nå har jeg lest noe..

 

Return of the Titans

 Black Sun Rising 66 part 1

9
4424
This was found in a burial mound at Sayre Bradford County, Pennsylvania in 1888. Outside of the horns and being over 7′ tall it’s completely human. “The blood of the Titans is alive, I thought, strangely and wonderfully alive!”

By Jack Heart

“We are not allowed to forget Hitler and war-time Germany. Nightly, we are presented with an ever on-going television tirade against the man and the country he loved. It all happened so long ago that one may well wonder why it doesn’t cease. There can be only one answer: FEAR, the fear that a fourth reich will come from beneath the ice of Neu-Sachwabenland–to square accounts may be well-founded . . . There are many who believe Hitler did not die a suicide; there are many who believe he escaped to a warm place made ready for him beneath the ice of the Antarctic.” – Norma Cox

Dorothy Norma Cox wrote her magnum opus Kingdoms Within Earth in 1985. She is the author of several other books and distributed and published the newsletter Secrets till 1996 (1). Seer, visionary, prophetess and mad woman, she may very well have been the only Christian that ever really did frighten the Zionists, whom she accused of using their stranglehold on the media to cover up the truth about the hollow earth.

She corresponded and even once met with a man named Richard Shaver, the progenitor of the Shaver Mystery. In the years directly proceeding WWII, the Shaver Mystery spawned what can only be described as an international furor among the readers of science fiction.

In 1943, Ray Palmer, a reclusive dwarf crippled by a broken back since childhood and editor of the wildly popular Amazing Stories Magazine, received a letter from a man even stranger than himself. Shaver, the author of the letter, claimed to have rediscovered an ancient forgotten language called ‘Mantong,’ the primal source of all other languages. The phonetics of the language had a meaning of their own and when applied to the words of any other language could decipher their secret meanings.

Shaver by his own admission had been in communication with the welding torch at his job. But, strangely enough, Palmer and his staff applied Mantong to “the letter-meaning to the individual letter of many old root words and proper names and got an amazing sense out of them.” After publishing Shaver’s letter, salvaged from his waste paper basket, Palmer asked his readers to experiment with Mantong. The overwhelming response by hundreds who wrote back to Palmer was that it worked.

Shaver followed up his Mantong letter with a 10,000-word manuscript titled “A Warning to Future Man.” By the time Palmer was through editing it, which he did through a two year correspondence with Shaver much of it appearing in the work as index at the end of each chapter, Shaver’s piece had grown to a thirty-one thousand word novella. It was published in the March 1945 issue of Amazing Stories Magazine under the title “I Remember Lemuria (2)!”

The story told was of a human race that has existed from time out of mind, moving from sun to sun as each sun became toxic with age. Every sun started out as a planet itself just as the earth’s had; shrouded in cloud cover to promote maximum fecundity of life as it orbited its own sun.

 

 

 

 

Les resten / Read more


 

I det stykket ble jeg mint på hva jeg leste om i min oldefars Bibel, hvor Enoks første og andre bok er med, og vil du se et bilde av en hul jord hvor det bor (falne engler) så får du både lese og se det i illustrasjonen ovenfor.

Efeserne 6

Guds rustning
10 Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 14 Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje,15 stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. 16 Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. 17 Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. 18 Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden! Våk og hold ut i bønn for alle de hellige, 19 også for meg. Be om at de rette ordene må bli gitt meg når jeg skal tale, så jeg frimodig kan gjøre evangeliets mysterium kjent, 20 det som jeg er sendebud for også mens jeg er i lenker. Be om at jeg ved evangeliet får frimodighet til å tale slik jeg skal.

Johannes 16 – Om Den Hellige Ånd:

Dette har jeg sagt dere for at dere ikke skal bli ført til fall.  De skal utstøte dere av synagogen. Ja, det kommer en tid da de som slår dere i hjel, skal tro at de utfører en tjeneste for Gud.  Det skal de gjøre fordi de verken kjenner min Far eller meg.  Dette har jeg sagt dere for at dere skal huske at jeg sa dette om dem, når deres tid kommer.

´
Talsmannen
Jeg fortalte dere ikke dette fra begynnelsen av, for da var jeg hos dere.  Nå går jeg til ham som har sendt meg, men ingen av dere spør: ‘Hvor går du?’  6 For sorg har fylt hjertet deres fordi jeg har sagt dere dette.  Men jeg sier dere sannheten: Det er det beste for dere at jeg går bort. For dersom jeg ikke går bort, kommer ikke Talsmannen til dere. Men går jeg bort, kan jeg sende ham til dere.  8 Og når han kommer, skal han gå i rette med verden og vise den hva synd er, hva rettferdighet er, og hva dom er:  9 Synden er at de ikke tror på meg. 10 Rettferdigheten er at jeg går til Far, og dere ser meg ikke lenger. 11 Dommen er at denne verdens fyrste er dømt.

12 Ennå har jeg mye å si dere, men dere kan ikke bære det nå. 13 Men når sannhetens Ånd kommer, skal han veilede dere til hele sannheten. For han skal ikke tale ut fra seg selv, men si det han hører, og gjøre kjent for dere det som skal komme. 14 Han skal herliggjøre meg, for han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere. 15 Alt det som min Far har, er mitt. Derfor sa jeg at han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere.

Johannes 12

Jesus taler om sin død
20 Det var noen grekere blant dem som var kommet for å tilbe under høytiden.21 De gikk til Filip, som var fra Betsaida i Galilea, og sa: «Herre, vi vil gjerne se Jesus.» 22 Filip gikk og fortalte det til Andreas, og sammen gikk de og sa det til Jesus. 23 Jesus svarte: «Timen er kommet da Menneskesønnen skal bli herliggjort.24 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Hvis ikke hvetekornet faller i jorden og dør, blir det bare det ene kornet. Men hvis det dør, bærer det rik frukt. 25 Den som elsker sitt liv, skal miste det. Men den som hater sitt liv i denne verden, skal berge det og få evig liv. 26 Den som vil tjene meg, må følge meg, og der jeg er, skal også min tjener være. Den som tjener meg, skal min Far gi ære.

27  Nå er min sjel fylt av angst. Men skal jeg så si: Far, frels meg fra denne timen? Nei, til denne timen skulle jeg komme. 28 Far, la ditt navn bli herliggjort!» Da lød det en røst fra himmelen: «Jeg har herliggjort det og skal herliggjøre det igjen.»
29 Mengden som sto omkring og hørte dette, sa at det hadde tordnet. Andre sa: «Det var en engel som talte til ham.» 30 Da sa Jesus: «Denne røsten lød ikke for min skyld, men for deres. 31 Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut. 32 Og når jeg blir løftet opp fra jorden, skal jeg dra alle til meg.» 33 Dette sa han for å gi til kjenne hva slags død han skulle lide.
34 Noen i mengden sa da: «Vi har hørt i loven at Messias skal leve for alltid. Hvordan kan du da si at Menneskesønnen må bli løftet opp? Hvem er denne Menneskesønnen?» 35 Jesus svarte: «Ennå en liten stund er lyset hos dere. Dere må vandre mens dere har lyset, så ikke mørket faller over dere. Den som vandrer i mørket, vet ikke hvor han går hen. 36 Tro på lyset mens dere ennå har lyset, så dere kan bli lysets barn.» Da Jesus hadde sagt dette, gikk han fra dem og skjulte seg for dem.

Johannes 18

   33 Pilatus gikk da inn i borgen igjen, kalte Jesus til seg og sa: «Er du jødenes konge?» 34 Jesus svarte ham: «Sier du dette av deg selv, eller har andre sagt det om meg?» 35 «Er vel jeg jøde?» sa Pilatus. «Ditt eget folk og overprestene har overgitt deg til meg. Hva er det du har gjort?» 36 Jesus svarte: «Min kongsmakt er ikke av denne verden. Var min kongsmakt av denne verden, hadde mine menn kjempet for at jeg ikke skulle bli overgitt til jødene. Men min kongsmakt er ikke herfra.» 37 «Du er altså konge?» sa Pilatus. «Du sier at jeg er konge», svarte Jesus. «For å vitne om sannheten er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden. Hver den som er av sannheten, hører min røst.» 38 «Hva er sannhet?» sa Pilatus.

Notat:

Det finnes to avdelinger i Dødsriket, en hvor de rettferdige hviler og en hvor de urettferdige brenner. I tillegg, som Enok så, er det en hule for “åndene” (kjempene som fikk ånde-barn (hybrider);  de onde åndene som vandrer hvileløst om på jorden og hjemsøker og besetter mennesker som åpner seg opp for dem, og disse onde åndene overtok de jordiske hulene etter sine foreldre; åndekjempene som hadde sex med menneskebarnas døtre. I Enoks bok får man lese om at Gud ikke lot åndekjempene få forbli på jordens overflate, men begravde dem i jordas indre/under stein. I Johannes Åpenbaring står det om disse åndene, som ikke er “sjeler”, slik som menneskene, som oppbevares i huler inntil Dommens dag. De er adskilt fra menneskesjelene. Altså finnes det tre huler i Dødsriket. En for de fortaptes sjeler, en for de frelstes sjeler, og en for de falne engler; kjempene. Deres “åndebarn”; kroppene deres døde, men disse onde åndene bor i huler her på jorden, ikke i Dødsriket. Men en dag skal hele denne verden rulles sammen som en bokrull, og de onde ånder kastes i Ildsjøen som brenner med svovel. En ny himmel og en ny jord skal komme ned, og den heter Det nye Jerusalem. Da blir de frelstes sjeler ikledd en åndelig kropp, lik den Jesus fikk etter oppstandelsen, og kan si: “Jeg bor i himmelen”, i den himmelske by, i det himmelske Sion.)


Lukas 16

Lignelsen om den rike mannen og Lasarus
19 Det var en rik mann som kledde seg i purpur og fineste lin og levde i fest og luksus dag etter dag. 20 Men utenfor porten hans lå det en fattig mann som het Lasarus, full av verkende sår. 21 Han ønsket bare å få mette seg med det som falt fra den rikes bord. Hundene kom til og med og slikket sårene hans.
22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, der han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus tett inntil ham. 24 ‘Far Abraham’, ropte han, ‘ha barmhjertighet med meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.’ 25 Men Abraham svarte: ‘Husk, mitt barn, at du fikk alt det gode mens du levde, og Lasarus fikk det vonde. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Dessuten er det lagt en dyp kløft mellom oss og dere, slik at de som vil komme herfra og over til dere, ikke skal kunne det, og ingen kan gå over fra dere til oss.’ 27 Da sa den rike: ‘Så ber jeg deg, far, at du sender ham 28 til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinestedet.’ 29 Men Abraham sa: ‘De har Moses og profetene, de får høre på dem.’ 30 Han svarte: ‘Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg.’ 31 Abraham sa: ‘Hører de ikke på Moses og profetene, lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.’»

Notat:

Klädning er klær, på svensk. Her kaller Paulus vår kommende åndelige kropp som vi, vår sjel, skal ikledes, for “overkledning”:

2 . Kor. 2

For vi vet at om vårt jordiske hus, vårt telt, rives ned, så har vi i himmelen en bygning som er av Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender.  Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli kledd med vår bolig fra himmelen som en overkledning.  3 For når vi er blitt kledd i den, blir vi ikke stående nakne. Så lenge vi bor i det jordiske telt, er vi nedtrykt og sukker. For vi vil ikke bli avkledd, men overkledd, så dette dødelige kan bli oppslukt av livet.  Den som har gjort oss ferdige nettopp til dette, er Gud, for han har gitt oss Ånden som pant. Derfor er vi alltid ved godt mot, selv om vi vet at vi er borte fra Herren så lenge vi har hjemme i kroppen.  For vi lever i tro, uten å se.  Men vi er ved godt mot, og helst vil vi være borte fra kroppen og hjemme hos Herren.  9 Derfor setter vi vår ære i å være ham til glede, enten vi er hjemme eller borte. 10 For vi skal alle fram for Kristi domstol, for at hver og en skal få igjen for det han har gjort i sitt liv i legemet, enten godt eller ondt.


 

Egentlig kom jeg bare tilbake hit fordi jeg noen ganger ergrer meg over at jeg ikke fikk “ting” helt rett. For eksempel: Heter det “så vidt” eller “såvidt”. Hadde Solstad, redaktøren i Dagbladet et, “vidt” hode? Og hva er “Regjeringskvartalet”? Jeg mente å si: “Regjeringsbygget”, på toppen, der Statsministeren satt, hvem det nå enn var i 1986. Tenk, vi stod på samme plan… (i samme etasje). For min egen del likte jeg best den flotte utsikten derfra over byen, og det var gøy å ta heisen i så mange etasjer, som internavisbud for Dagbladet. Noen ganger leverte vi beskjeder, brev “utomhus” (svensk for “uten hus”?), men det var kanskje bare dagens aviser jeg leverte der, på toppen, i samme bygg som fikk det veldig “hett” i 2011. Og så glemte jeg å si at det var et stykke ordentlig tann, emalje, som falt av jekselen min, og tannlegestudenten sa at det var et krater under der. Man bør ikke spise ribbe hvis man ikke har råd til tannlegen. I dag er det ny “matter”, materie eller sak, alt ettersom hvordan man ser på det. “Dark matter” oversettes sikkert med “Mørk Sak” (Randy Newmans nye album som gjør narr av Putin, bare kjapt avbrutt av navnet “Jesus”, som svaret på alt han spør om. Det er bra at han rakk å finne det ut, til slutt, svaret på alle ting.)

Billy Joel synger noe om hvordan den fremmede blir inspirert, og det vet man ikke alltid; det vil si: hva som inspirerer en mann eller kvinne (eller et vesen).

En av mine onkler har alltid brukt å lese “Science Fiction”-bøker og hefter. Han gav meg en kjempetykk slik bok i julegave en gang for ca ti år siden. Det var en veldig kjent bok, jeg har bare glemt navnet. Det var ikke “Harry Potter”, og “Tolkien”; er det forfatteren av en slik “Vitenskaps-oppdiktnings”-bok eller tittelen på en? Jeg tror det kan ha vært “Ringenes Herre”, “Lord of the Rings”. Det får meg til å tenke på Riverdance, den irkse dansegruppen med store nådegaver til å danse, som jeg har sett mye på i motsetning til den engelske boken min onkel gav meg. Jeg gav den videre til noen jeg ikke husker hvem var.

Ikke det at jeg har noe imot engelske bøker, selv om det krever en tykk engelsk ordbok i tillegg, og mye tid. For å slå opp så mange ord må man være veldig interessert i innholdet, hvis ikke blir det hele bare et kjedelig mareritt.

Ja, jeg leste faktisk mer i den tykke sorte paperback-lovboken jeg kjøpte på tilbud i Oslo sentrum før jeg dro til Sverige i 1989, enn i min onkels “Ringenes Herre”. Kanskje hadde lovene utgått på dato pga EØS-avtalen eller noe? Den hadde rød skrift, og det stod mye rart der. For å være ærlig har jeg lest mye, mye mer i min tipp-oldefars ekstremt tykke gamle Bibel, hvor Enoks bok er med. Det var en spennende bok (Første og Andre Bok), men noen kristne blir stramme i maska når man never slike “apokryfiske” bøker, så det er best å holde det for seg selv. – Dessuten fjernet “noen” den boken fra Bibelen, pluss Judits bok (for å ikke gi kristne eller søkende kvinner griller i hodene når det gjelder “fiendens” hode og hva man skal gjøre med det, og bildet var saftig illustrert).

Nå står det bom stille. Hva ville jeg si? Jeg vet ikke hva det er, men noen ganger kan det ta tid å komme til poenget. Jeg føler behov for å beskrive “omgivelsene” til noe, for det er en del av hele poenget, før jeg kommer til “det viktige”. Jeg satt altså der i vår skinnhjørnesofa, med røde gardiner og Jesus-krybben på æresplass på fremskapet, og tenkte over alt forkynnerne og pastorene mine har fortalte meg, ja også Bibelen, om å ha sinnet vendt mot det som er der oppe i himmelen hos Jesus, og så skal jeg sitte her og se på disse tegneseriebøkene som min onkel gir til mine døtre med grønne Mars-damer og menn med monsterpupper og farlige våpen i hendene, blodig illustrert, og som kanskje var forelsket i Drake-liknende vesener, kanskje gift med dem, og bruke så mye tid på å komme til “juicen” av historien? Hva er det han prøver å fortelle meg? Han har alltid elsket å “provosere” meg på det område, ved å kalle sin katt Lucifer, som jeg satt og koste med da jeg kom fra Bibelskolen i Sverige. “Å, for en fin katt du er…” (“Knegg, knegg”-latter fra stuen…) – Så min onkel ønsker å oppdra mine barn til rettroende science-ficiton-disipler. Min autistiske sønn var ikke engang interessert i å se på den sexy grønne jentekroppen til kjæresten til Peter Pan, selv om han liker søte jenter så er han mest interessert i ansiktene og personligheten deres.

Det endte opp med at min ene datter, som foraktet heftene siden hun hadde blitt kristen etter å ha vært i USA, brukte alle disse “Sexy grønne mennesker”-tegneseriene til å lage seg et nattbord av. Hun limte dem sammen til en liten kasse, malte de rosa, skrudde skruer gjennom pappen for å gjøre det sterkt og monterte to håndtak på undersiden som ble til føtter, og brukte det til å legge Bibelen sin på ved sengen. Noen år senere fikk jeg berget tre stykk av heftene, som ikke var rosa og fulle av lim, og gitt de tilbake til min onkel som helligholder materialet, da nattbordet begynte å gå i oppløsing.

Boken “Ringenes Herre” ble kanskje donert til Frelsesarmeen, som selger alt mulig, men jeg må si at jeg ble overrasket da jeg hørte at min amerikanske kvinnelige bibelskolelærer og hennes mann, som tittelerte seg som “Dean”, diakon eller noe, med høyskoleutdannelse, vil jeg tro, elsket å gå på kino og se på “Ringenes Herre”. Jeg måpte innvending, men sa ikke noe. Noen ganger er jeg faktisk høflig, men det er mest for å bearbeide “sjokket”. “Nede for telling”, slik bokserne er det iblant. (Den eneste gang jeg har likt å se på boksere var da Little Richard sang “Star Spangled Banner” for dem sammen med et gospelkor.) Paulus sa jo at han ikke ville høre noe av andre enn Jesus blant de menighetene han besøkte, for alt annet (å prøve å oppfylle Moseloven for å bli frelst) var “heksekunst” (Gal. 3), og han advarte om at de siste dager ville det komme mennesker som ville holde seg til demoners lære, og han sammenliknet dem med “Villfarne stjerner”. I Enoks bok har enhver stjerne en engel bak seg, slik noen sier at bak enhver sterk mann står det en sterk kvinne, men man skal jo tro mer på Gud enn på menn (man), ikke sant?

Den sorte lovboken med rød skrift “Norges/Noregs lover” på havnet sammen med den røde “New International Bible” og alle Livets Ord og Arken-bøkene i en søppelsjakt i drabantbyen som er aller nærmest Arlanda Flyplass, da ca 40 av 70 kristne “søsken” behandlet meg som lort og hore bare fordi jeg hadde “hatt sex” med en brasilianer som mer eller mindre voldtok meg, fordi han løy. Det er en lang historie, og jeg gidder ikke lenger fortelle den. Den er allerede fortalt (www.nyheteridag.blogg.no eller så var det her: www.spillerdetnoenrolle.blogg.no, hvis “de” ikke har slettet den. Jeg gir katta i det.).

Til og med bibelskolerektoren på Livets Ord fordømte meg nord og ned: “Du vet vel at du ikke kommer til himmelen med dette i kofferten/resveskan.” Det er utrolig hvor mye de selv får lov til å ha med seg av helter og bøker.

Nei, nå er jeg klar for … “Hvor står du?”

#Framskapet (skulle det være)

1. Tim. 4
Vranglæren i de siste tider
4Ånden sier med klare ord at i de siste tider skal noen falle fra troen. De skal holde seg til ånder som fører vill, og til demoners lære  2 fra løgnaktige hyklere med avsvidd samvittighet.  3 Disse forbyr folk å gifte seg og krever avhold fra mat, den som Gud har skapt for at de som tror og kjenner sannheten, skal ta imot den med takk.  4 Alt det Gud har skapt, er godt, og ikke noe skal forkastes når det mottas med takk.  5 For det helliges ved Guds ord og bønn.

Ansvaret for menigheten
6 Når du gjør dette klart for våre søsken, er du en god Kristi Jesu tjener som får næring fra troens ord og den gode lære som du har fulgt.  7 Men vis fra deg de ugudelige mytene, som bare er tomt snakk. Øv deg heller i gudsfrykt.  8 For kroppslig øving er nyttig til noe, men gudsfrykt er nyttig til alt. Til den er det knyttet et løfte både for dette livet og for det som kommer.  9 Dette er et troverdig ord og vel verdt å ta imot, 10 det er derfor vi strir og kjemper. For vi har satt vårt håp til den levende Gud, som er frelser for alle mennesker, særlig for de troende.11 Dette skal du innskjerpe når du underviser.
12 La ingen forakte deg fordi du er ung, men vær et forbilde for de troende i ord og livsførsel, i kjærlighet, tro og renhet. 13 Ta deg særlig av skriftlesningen, formaningen og undervisningen, helt til jeg kommer. 14 Forsøm ikke den nådegaven du har, den du fikk på grunnlag av profetiske ord da eldsterådet la sine hender på deg. 15 Legg vekt på dette, lev i det, så alle kan se at du gjør fremskritt.
16 Gi akt på deg selv og på læren. Fortsett med det! For gjør du det, skal du frelse både deg selv og dem som hører deg.
4. Mos. 13
32 De satte ut rykter blant israelittene om landet de hadde utforsket. De sa: «Det landet vi dro gjennom og undersøkte, er et land som fortærer dem som bor der. Og alle folkene vi så, var storvokste menn. 33 Der så vi kjemper også – anakittene hører til kjempene. I egne øyne var vi som gresshopper, og det var vi i deres øyne også.»
Job 1
Den første prøven
Så en dag kom gudesønnene og trådte fram for Herren. Blant dem var også Anklageren.  Herren sa til ham: «Hvor kommer du fra?» og han svarte: «Jeg har streifet omkring på jorden.»  8 Herren sa: «Så la du vel merke til min tjener Job? På jorden finnes ingen som ham, en from og rettskaffen mann som frykter Gud og unngår alt ondt.»  9 Men Anklageren svarte: «Det er vel ikke uten grunn at Job frykter Gud? 10 Har du ikke på alle vis vernet om ham, hans hus og alt han eier? Hans henders arbeid velsigner du, og buskapen hans brer seg i landet. 11 Men rekk bare hånden ut og rør ved alt som er hans, så får vi se om han ikke spotter deg like opp i ansiktet.» 12 Da sa Herren til Anklageren: «Se, alt han eier, er i din makt, men ham selv får du ikke legge hånd på!» Så gikk Anklageren bort fra Herren.
Esekiel 32

27 De ligger ikke hos kjempene
som falt uomskårne
og gikk ned i dødsriket med sine våpen,
de som fikk sverdene lagt under hodet,
men skylden lå tungt over knoklene.
For det sto redsel av kjempene
i de levendes land.
Jesaja 14
  11 Du som var så stolt,
er støtt ned til dødsriket
med klangen av dine harper.
En seng av ormer er redd opp for deg,
og mark skal være ditt teppe.
12 Du har falt fra himmelen,
          du morgenstjerne,
          morgenrødens sønn!
          Du er slengt til jorden,
          du som seiret over folkeslag.
13 Det var du som sa i ditt hjerte:
«Til himmelen vil jeg stige opp,
høyere enn Guds stjerner reiser jeg min trone.
Jeg tar plass der guder samles,
på fjellet lengst i nord.
14 Jeg vil stige opp på haugen av skyer
og gjøre meg lik Den høyeste.»
15 Men til dødsriket er du støtt ned,
          lengst ned i den dypeste hulen.
Markus 3
7 Jesus dro ned til sjøen med disiplene, og en mengde mennesker fra hele Galilea fulgte etter. Også fra Judea,  fra Jerusalem og Idumea, fra landet bortenfor Jordan og fra områdene rundt Tyros og Sidon kom de til ham i store mengder fordi de hørte om alt det han gjorde.  Da ba han disiplene holde en båt klar for ham, dersom folkemengden skulle trenge for hardt inn på ham. 10 For han helbredet mange, så alle som hadde plager, trengte seg fram for å røre ved ham. 11 Når de urene åndene så ham, kastet de seg ned for ham og ropte: «Du er Guds Sønn!»12 Men han truet dem og påla dem strengt at de ikke måtte gjøre kjent hvem han var.
1. Pet. 3
18 For Kristus selv led døden for syndenes skyld, én gang for alle. Den rettferdige led for urettferdige for å føre dere fram til Gud. Han døde legemlig, men ved Ånden ble han gjort levende, 19 og slik gikk han bort og forkynte for åndene som var i fangenskap. 20 Det var de som på Noahs tid hadde vært ulydige, da Gud i sitt tålmod ventet mens arken ble bygd. I den ble noen få mennesker – i alt åtte – frelst ved vann, 21 det som i sitt motbilde, dåpen, nå frelser dere. Dåpen er ingen renselse fra ytre urenhet, men en god samvittighets bekjennelse til Gud, i kraft av Jesu Kristi oppstandelse – 22 han som fór opp til himmelen og nå sitter ved Guds høyre hånd, etter at engler, myndigheter og makter er ham underlagt.
2. Pet. 2
Falske lærere
2Men det fantes også falske profeter i folket, og på samme måte skal det stå fram falske lærere blant dere. De skal lure inn vranglære som fører i fortapelsen, og til og med fornekte den Herre som har kjøpt dem fri. Dermed fører de raskt seg selv i fortapelsen.  Mange kommer til å følge dem i utskeielsene deres, og på grunn av dem vil sannhetens vei bli spottet.  De er grådige og farer med dikt og bedrag for å slå mynt på dere. Men de har alt lenge hatt dommen hengende over seg, og fortapelsen ligger og lurer på dem.
 4 For Gud skånte ikke engler som hadde syndet, men styrtet dem ned i avgrunnen, hvor de holdes i varetekt med mørkets lenker til dommen.  Heller ikke skånte han den gamle verden. Bare Noah, rettferdighetens talsmann, og sju andre ble beskyttet da Gud førte storflommen over de ugudeliges verden. Byene Sodoma og Gomorra la han i aske og dømte dem til ødeleggelse; han gjorde dem til et avskrekkende eksempel for dem som senere ville leve et ugudelig liv.  Men han reddet den rettferdige Lot, som led under de holdningsløse menneskenes utsvevende liv.  8 Ja, denne rettferdige mannen som bodde midt iblant dem, ble dag etter dag pint langt inn i sin rettferdige sjel når han så og hørte alt det onde de gjorde.
 Herren vet altså å fri de gudfryktige ut av prøvelser, men holder de urettferdige i forvaring til straffen på dommens dag, 10 først og fremst de som følger de urene lystene i sitt kjøtt og blod og forakter Herrens myndighet. De er frekke og selvsikre og spotter de himmelske maktene uten å skjelve. 11 Selv ikke englene, som står høyere i makt og styrke, kommer med spottende ord når de fører fram anklager fra Herren mot slike makter.
12 Men disse menneskene spotter det de ikke kjenner, og er som dyr uten fornuft, som av naturen er bestemt til å bli fanget og gå til grunne. Så skal de da også gå under i sitt forfall 13 og lide vondt som lønn for sin urett.
Johannes Åpenbaring 12
Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og hans engler gikk til krig mot draken. Draken kjempet sammen med sine engler,  8 men ble overvunnet, og de kunne ikke lenger ha noen plass i himmelen.  9 Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham.10 Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. 11 De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden.12 Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.»
Jesaja 34
Folkeslag, kom hit og hør,
og lytt, dere folkestammer!
Jorden og alt som fyller den, skal høre,
verden og alt som lever der!
 2 For Herren er harm på alle folk,
han er vred på hele deres hær.
Han har slått dem med bann
og overgitt dem til å slaktes.
 De som drepes, blir slengt til side;
stanken stiger opp fra likene,
og det flyter av blod på fjellene.
 4 Hele himmelens hær går i oppløsning,
        himmelen rulles sammen som en bokrull.
Hele dens hær skal visne
som løvet visner på vintreet,
og frukten skrumper inn på fikentreet.
 5 Når mitt sverd har slokket
sin tørst på himmelen,
da farer det ned over Edom,
det folk jeg har bannlyst og dømt.
 Herrens sverd blir fullt av blod,
det blir mettet med fett,
med blod av lam og bukker,
med nyrefett av værer.
For Herren har offerslakting i Bosra,
en stor nedslakting i Edom.
 7 Sammen med folk skal villokser falle,
unge stuter og sterke okser.
Deres land skal drikke seg utørst av blod,
deres jord skal gjødsles med fett.
 For det er en hevnens dag for Herren,
et år med gjengjeld i striden for Sion.
 9 Edoms bekker skal forvandles til bek
og moldjorden til svovel;
ja, landet blir til brennende bek.
10 
Verken dag eller natt skal det slokne,
        evig skal røken stige fra det.
        Fra slekt til slekt skal det ligge øde,
        aldri skal noen dra gjennom landet.
11 Pelikan og hegre tar det i eie,
ugle og ravn skal bo i det.
Herren skal strekke målesnor
og lodd ut over landet,
og det blir øde og tomt.
12 Det finnes ingen stormenn der,
og ingen blir utropt til konge;
det er ute med alle høvdingene.
13 I slottene vokser det tornekratt,
i borgene nesle og tistel.
Landet blir et hjem for sjakaler
og tilholdssted for strutser.
14 Ville hunder og ørkendyr møtes,
raggete troll roper til hverandre.
Der slår Lilit seg også til ro
og finner et hvilested.
15 Der bygger pilormen bol
og legger sine egg;
den ruger og klekker dem ut i skyggen.
Der samles gribbene med hverandre.
16 Se etter i Herrens bok og les!
   Ikke ett av disse dyr skal mangle,
        ingen av dem skal savne de andre.
        Påbudet kommer fra Herrens munn,
        det er hans Ånd som samler dem.
   
17 Selv har han kastet lodd for dem;
        med målesnoren i sin hånd
        deler han landet mellom dem.
  De skal ta det i eie for alle tider
        og bo i det fra slekt til slekt.
Etter hva jeg kan se i Bibelen er det kun én gruppe mennesker som er i himmelen nå, under Guds alter, og det er sjelene til martyrene:
Joh. Åpb. 6
   7 Da Lammet brøt det fjerde segl, hørte jeg det fjerde vesen rope: «Kom!»  Da så jeg en gulblek hest. Rytterens navn var Døden, og dødsriket var i hans følge. De fikk makt over fjerdedelen av jorden, så de kunne drepe med sverd, hungersnød og pest, og ved hjelp av jordens villdyr.
 9 Da Lammet brøt det femte segl, så jeg under alteret sjelene til dem som var blitt slått i hjel for Guds ords skyld og for det vitnesbyrd de hadde. 10 De ropte med høy røst: «Hvor lenge vil du vente, hellige og troverdige Herre, før du holder dom og straffer dem som bor på jorden, fordi de har utøst vårt blod?» 11 Da fikk hver av dem en hvit kappe, og de ble bedt om å holde seg i ro ennå en liten stund, inntil tallet på deres medtjenere og brødre var fullt, de som skulle slås i hjel slik som de selv.
12 Og jeg så Lammet åpne det sjette segl. Da kom det et stort jordskjelv. Solen ble svart som en sørgedrakt, hele månen ble som blod, 13 og himmelens stjerner falt ned på jorden som når umodne frukter drysser av et fikentre i storm.14 Himmelen delte seg og rullet seg sammen som en bokrull, og hvert fjell og hver øy ble flyttet fra sitt sted. 15 Kongene på jorden, stormenn og hærførere, de rike og de mektige, hver trell og hver fri mann, alle gjemte seg i huler og mellom berghamrer. 16 Og de sa til fjellene og berghamrene: «Fall over oss og skjul oss for hans åsyn som sitter på tronen, og for Lammets vrede. 17 For den store dag er kommet, vredens dag, og hvem kan da bli stående?»
Så vi er jo lovet himmelen, derfor forteller vi barna om himmelen. Det høres mye bedre ut enn Dødsriket… men det står at den rettferdige fattige Lasarus får trøst på Abrahams fang er.
Efeserne 2
Kristus forener hedninger og jøder
11 Dere, som en gang var hedninger av fødsel, ble kalt uomskårne av dem som kalles omskårne, de som er omskåret på kroppen, av menneskehånd. 12 Husk at dere den gang var uten Kristus, utestengt fra borgerretten i Israel, uten del i paktene og løftet, ja, uten håp og uten Gud i verden. 13 Men nå, i Kristus Jesus, er dere som var langt borte, kommet nær på grunn av Kristi blod.
14 For han er vår fred, han som gjorde de to til ett og rev ned den muren som skilte, fiendskapet. Ved sin kropp 15 har han opphevet loven med dens bud og forskrifter. Slik stiftet han fred da han av de to skapte ett nytt menneske i seg. 16 I én kropp forsonte han dem begge med Gud da han døde på korset og slik drepte fiendskapet. 17 Han kom og forkynte det gode budskapet om fred både for dere som var langt borte, og for dem som var nær. 18 Gjennom ham har både vi og dere adgang til Far i én Ånd. 19 Derfor er dere ikke lenger fremmede og utlendinger. Nei, dere er de helliges medborgere og Guds familie. 20 Dere er bygd opp på apostlenes og profetenes grunnvoll, med Kristus Jesus selv som hjørnesteinen. 21 Han holder hele bygningen sammen, så den vokser til et hellig tempel i Herren, 22 og i ham blir også dere bygd opp til en bolig for Gud i Ånden.
I “himmelen” er de ikledd sine åndelige kropper. Alt til sin tid, som Kong Salomo sa.

Sinai og Sion
18 Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, 19 ikke til gjallende horn og en røst som talte slik at de som hørte den, ba om å bli spart for å høre mer. 20 For de kunne ikke tåle den befalingen som ble gitt: Om så et dyr kommer nær fjellet, skal det steines. 21 Ja, så gruvekkende var synet at Moses sa: « Jeg skjelver av skrekk.» 22 Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem, til ti tusener av engler, til en høytidsfeiring, 23 til forsamlingen av de førstefødte som er oppskrevet i himmelen. Dere er kommet til en dommer som er alles Gud, til åndene av de rettferdige som har nådd fullendelsen, 24 til Jesus, mellommannen for en ny pakt, og til det rensende blodet som taler sterkere enn Abels blod.
25 Se til at dere ikke avviser ham som taler! De som avviste ham som talte guddomsord her på jorden, kom ikke unna. Enda mindre skal vi komme unna dersom vi vender oss bort fra ham som taler fra himmelen. 26 Den gangen fikk hans røst jorden til å skjelve. Men nå har han lovet: Enda en gang vil jeg riste ikke bare jorden, men også himmelen. 27 Her står det: «enda en gang». Dette viser at det som kan rokkes fordi det hører til det skapte, skal skiftes ut, for at det som ikke kan rokkes, skal bestå. 28 Derfor: Siden vi får et urokkelig rike, så la oss være takknemlige og med takk gjøre vår tjeneste i gudsfrykt og ærefrykt, til glede for Gud. 29 For vår Gud er en fortærende ild.
2. Kor. 5
For vi vet at om det rives ned, dette teltet som er vårt jordiske hus, så har vi i himmelen en bygning som er fra Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender.  Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli ikledd og omsluttet av vår himmelske bolig.  For når vi slik er blitt kledd, blir vi ikke stående nakne.  Så lenge vi bor i vårt jordiske telt, er vi nedtrykt og sukker. For vi ønsker ikke å bli avkledd, men påkledd, så dette dødelige kan bli oppslukt av livet. Den som har gjort oss i stand til nettopp dette, er Gud, som har gitt oss Ånden som pant.  Derfor er vi alltid ved godt mot, selv om vi vet at så lenge vi er hjemme i kroppen, er vi borte fra Herren.  For vi vandrer i tro, uten å se.  Men vi er ved godt mot, og helst vil vi flytte bort fra kroppen og hjem til Herren.
Johannes Åpenbaring 16
Og jeg hørte fra tempelet en høy røst som sa til de sju englene: «Gå av sted og tøm de sju skålene med Guds vrede ut over jorden!»
Da gikk den første engelen bort og tømte sin skål ut over jorden. Og vonde og forferdelige byller brøt ut på de menneskene som bar dyrets merke og tilba bildet av det.
Den andre engelen tømte sin skål i havet, og det ble til blod som fra en død kropp, og alle levende skapninger i havet døde.
 4 Den tredje engelen tømte sin skål i elvene og kildene, og de ble til blod.Og jeg hørte engelen over vannene si:
«Rettferdig er du som dømmer slik,
du som er og som var, du hellige.
For de har utøst de helliges og profetenes blod,
og blod har du gitt dem å drikke.
Det er som fortjent!»
Og jeg hørte alteret si:
«Ja, Herre Gud, du Allmektige,
sanne og rettferdige er dine dommer.»
 8 Den fjerde engelen tømte sin skål ut over solen. Da fikk den makt til å svi menneskene med ild,og menneskene ble svidd i voldsom hete. Likevel spottet de Guds navn, han som hadde disse plagene i sin makt, og de vendte ikke om så de ga ham ære.
10 Den femte engelen tømte sin skål ut over dyrets trone. Da ble dyrets rike lagt i mørke, og folk bet seg i tungen av smerte.11 Men de spottet himmelens Gud for smertene og byllene sine, og de vendte ikke om fra sine gjerninger.
12 Den sjette engelen tømte sin skål i den store elven Eufrat. Vannet i den tørket bort, så det kunne ryddes vei for kongene fra Østen. 13 Og jeg så at det ut fra dragens og dyrets og den falske profetens munn kom tre urene ånder som lignet frosker.14 Dette er demoniske ånder som gjør underfulle tegn, og de drar ut til kongene i hele verden for å samle dem til krigen på Guds, Den allmektiges store dag.
15 – «Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke må gå naken og vise sin skam.» –
16 Og åndene samlet kongene på stedet som på hebraisk heter Harmageddon.
17 Den sjuende engelen tømte sin skål ut i luften. Da lød det fra tronen i tempelet en høy røst som sa: «Det er skjedd!»18 Og det kom lyn og drønn og tordenbrak, og et kraftig jordskjelv som det ikke har vært maken til så lenge det har levd mennesker på jorden – så kraftig var det.19 Den store byen ble kløvd i tre deler, og folkeslagenes byer ble lagt i grus. Gud glemte ikke det store Babylon og lot det få begeret med hans harmes og vredes vin.20 Hver øy ble borte, og fjellene forsvant.21 Fra himmelen falt store hagl så tunge som en talent ned over menneskene. Men de spottet Gud for plagen med haglet, for plagen var stor og forferdelig.


51:44

Jeff & David Icke – A Stunning Knockout Conversation A Last Chance Wake-Up Call!

  • For 3 uker siden
  • sett 96 862 ganger
Please visit http://rense.com for updates and information you will never see on Fox News! Free listening to live shows at …

4:33
The Detroit gospel singer Rance Allen’s three-decades-plus career is given a well-deserved retrospective in this entry in the STAX …
6:06
Wednesday 30th April 2003, Orpheum Theater, Memphis. The Stax Museum Of American Soul Music was due to open at the end …
3:01
Var det han som sang i The Fairfield Four, Bob Dylans melodi?
2:14

John The Revelator

Blues Brother 2000 Revival scene John the revelator song.

3:59

“Celebration” (1985) Shirley Caesar

This is track 1 from the 1985 album “Celebration“. Words and Music by Shirley Caesar and Bernard Sterling.

3:40

Shirley Caesar (Celebration Live

3:58
  1. 9:02

    Medley of Old School Gospel Music

    6:20

    Vickie Winans – How I Got Over

    Vickie WinansHow I Got Over.
    7:59

    VICKIE WINANS’ HOW I GOT OVER feat. Tim Bowman Jr. Official Video

     Ingen grunn til å bekymre seg over hva natten har i vente, for alt kommer til å være over i morgen
    3:23

    The Winans – Ain’t No Need To Worry

    The Winans one of the Premier Gospel Groups in history perform their Grammy Award winning song,” Ain’t No Need To Worry” in …

    Ja, hvorfor ikke? Bedre det enn å banke på helvetets dør, ikke sant?

    Hul jordklode

    ‘NASA images show giant hole at North Pole leading to hollow Earth …

    21. mai 2016 – NASA caught hiding something at North Pole … by the fact aircraft are blocked from flying over the North Pole . …. Science is not religion.

    SKJULER NASA ET GIGANTISK STORT HULL I JORDA PÅ NORDPOLEN?

    IS NASA COVERING UP A GIANT HOLE IN THE EARTH AT THE NORTH POLE?

    | |

    Did you know that no airplanes are allowed to fly over the poles?

    None.

    The flight patterns look like this:

    Screenshot 2016-05-24 at 9.45.15 AM

    Why exactly do you think that is?

    It may sound crazy, but consider this compelling evidence below… is NASA hiding a huge secret at our poles?

    Les resten / Se video:

    Is NASA Covering up a Giant Hole in the Earth at the North Pole? | The …

    24. mai 2016 – It may sound crazy, but consider this compelling evidence… is NASA hiding a hugesecret at our poles? … part in digital form with full attribution to the author and a link to http://www. TheDailySheeple.com. Save The People… Read The Sheeple! Join over one million free thinkers who read our newsletter monthly.

Leave a comment